Få dit budskab ud med en pressemeddelelse
En pressemeddelelse er en yderst effektiv måde at få et budskab ud over stepperne på. Med en pressemeddelelse får både nyhedsmedier og aviser hurtigt nys om nyheden, og snart har alle hørt den. Læs mere om, hvordan du skriver en pressemeddelelse her.
Hvis du har en nyhed, der bare må frem i verden, så kan en pressemeddelelse være lige det format, du leder efter. Den gode pressemeddelelse er meget effektiv, i den forstand at den hurtigt og billigt skaber en masse opmærksomhed på en bestemt nyhed, en virksomhed eller et brand.
Pressemeddelelser er altså guld værd og kan også skabe guld for dem, der sender dem ud i verden. Men hvordan får du lige skrevet en pressemeddelelse, der fænger og fungerer, så den får ben at løbe på og kommer ud i verden gennem diverse medier? Bare rolig – der er hjælp at hente her.
Få hjælp til at skrive og udgive pressemeddelelser
Vidste du godt, at du kan få hjælp til både at skrive og udgive din pressemeddelelse? Du kan selv skrive og sammensætte den og blot få hjælp til selve udgivelsen, men du kan også få den skrevet af en tekstforfatter. Det kan spare dig meget tid og ikke mindst kreative kræfter, og det behøver bestemt heller ikke være dyrt.
Sådan skriver du en pressemeddelelse
Det er nemlig ikke nødvendigvis let at skrive en pressemeddelelse. Det er selvfølgelig en hjælp, hvis du har en kvalificeret uddannelse, fx inden for journalistik eller kommunikation, men selv her kan du ikke være sikker på, at du forstår formatet til fulde.
Det er enormt vigtigt, at nyheden eller budskabet står knivskarpt, så der ikke er nogen tvivl om, hvad pressemeddelelsens formål er. Hvad meddeler den? Og hvordan formidler du det? Du skal jo helst have nogle journalister til at hoppe på krogen, så de kan tage den gode historie videre til forskellige medier.